Workshop Sport EHBO

Een ongeluk zit vaak in een klein hoekje, zeker binnen de turn- en danssport. Het is daarom erg belangrijk dat de trainers op een juiste en veilige manier omgaan met de verschillende ongelukken en mogelijke blessures. Stichting de Vijfkamp organiseert daarom een workshop ‘effectief omgaan met sportblessures’, zodat iedereen na het bijwonen van deze workshop weet hoe ze moeten handelen bij ongevallen en de blessures zo klein mogelijk weet houden.

Stichting de Vijfkamp is opgericht in samenwerking met turn- en dansverenigingen in Eindhoven, met het doel opleidingen en scholingen te verzorgen. Tot op heden hebben wij enkel de accommodaties verzorgd, maar wij willen een stapje verder gaan. Onder leiding van een EHBO-docent en een lotus-hulp willen wij de basiskennis aanreiken of opfrissen omtrent sport EHBO.

Wat houdt de workshop in? De trainers leren hoe ze op een adequate wijze kunnen reageren, zodat de overige (voornamelijk de jongste) deelnemers niet in paniek raken en het slachtoffer op de juiste manier wordt geholpen. We willen geen volledige EHBO-cursus geven maar gericht op de turn- en danssport. De volgende onderwerpen zullen tijdens de workshop ook aan bod komen:

-          Breuken;

-          Kneuzingen en verstuikingen;

-          Schaafwonden;

-          Bewusteloosheid;

-          Inhouden van de EHBO-doos.

Tijdens de workshop krijgen de deelnemers een informatieboekje voor aantekeningen en als naslagwerk. Na afloop van de workshop wordt een bewijs van deelname verstrekt. Het enige wat jullie nog rest op dit moment is de trainers aanmelden voor deze workshop! Wij hebben een selectie gemaakt van de volgende momenten om de workshop aan te bieden:

-          13 januari 9:00 – 13:00

-          20 januari 12:30 – 16:30

-          27 januari 9:00 – 13:00

-          3 februari 12:30 – 16:30

De workshops worden gegeven in de dansstudio van Step by Step

Wilt u uw trainers binnen een korte tijd ook het een en ander leren over sport EHBO, meld ze dan aan vóór 1 december. Dit kunt u doen door te reageren op deze mail. Per workshop is er een maximaal plaats voor 12 deelnemers. Om de kosten te beperken vragen wij om een (symbolische) bijdrage van €10,00 per deelnemer.

Reserveren via deze link